République Française - Liberté Égalité Fraternité Université de Reims Champagne Ardenne
Logo C2S

C2S - Cognition Santé Société (UR 6291)

Logo C2S

C2S - Cognition Santé Société (UR 6291)

Espace privé
  • Accueil
    • Accueil
    • Agenda du C2S
    • Actualité du C2S
    • Evènements C2S
      • Congrès
      • Séminaires
      • Formations
      • Ateliers C2S
  • Notre laboratoire
  • Notre équipe
  • Thèses & HDR
    • Thèses soutenues
    • Thèses en cours
    • HDR soutenues
  • Nos projets
    • Projet SUBSTANCES (ANR)
    • Projet CONSOMTEL (INCa)
    • Projet Hospitalo-Universitaire
      • Présentation du Projet Hospitalo-Universitaire
      • Personnes impliquées dans le PHU
      • Calendrier du PHU
    • Projet COM-IN (ERASMUS+ )
      • About COM-IN
      • News
      • Project partners
      • Project results
    • Projet POSTURE (ANR)
  • Nos recherches
    • Nos matériels de recherche
    • Participation à des recherches
  • Formation par la recherche
    • Doctorants & jeunes chercheurs
    • Etudiants de Master
      • Journées scientifiques des Masters
    • Stages
Accueil
  • Accueil
  • Agenda du C2S
  • Actualité du C2S
  • Evènements C2S
    • Congrès
    • Séminaires
    • Formations
    • Ateliers C2S
  • Notre laboratoire
  • Notre équipe
Thèses & HDR
  • Thèses soutenues
  • Thèses en cours
  • HDR soutenues
Nos projets
  • Projet SUBSTANCES (ANR)
  • Projet CONSOMTEL (INCa)
  • Projet Hospitalo-Universitaire
    • Présentation du Projet Hospitalo-Universitaire
    • Personnes impliquées dans le PHU
    • Calendrier du PHU
  • Projet COM-IN (ERASMUS+ )
    • About COM-IN
    • News
    • Project partners
    • Project results
  • Projet POSTURE (ANR)
  • Nos recherches
Formation par la recherche
  • Doctorants & jeunes chercheurs
  • Etudiants de Master
    • Journées scientifiques des Masters
  • Stages
Espace privé

Actualités du C2S

  1. Actualité du C2S
  2. Séminaire de Tomas JUNGERT, Associate professor of Psychology

15 mars
Retour
SEMINAIRE

Séminaire de Tomas JUNGERT, Associate professor of Psychology

School bullying: types of bullying, moral disengagement, consequences, interventions, roles, and motivation to defend victims

Bullying is systematic, unprovoked, peer-to-peer abuse in the context of a power imbalance that involves several participant roles and has short- and long-term negative consequences for victims, bullies, and bystanders. Several anti-bullying programs have been developed to tackle this pervasive phenomenon. In this talk, I will give examples of various types of bullying, present the different roles that students take in bullying situations, and present important factors that may help or prevent bystanders to intervene when witnessing bullying. I will also present a couple of established anti-bullying programs. Finally, I will present one of my most recent studies on school bullying. The study examined whether moral disengagement is indirectly associated with various school bully roles and if the paths are mediated by different types of motivation to defend victims of school bullying among early adolescents. Participants were 901 upper elementary students from 43 school classes at 15 public schools in Sweden who completed a questionnaire in their ordinary classrooms. Mediation path analyses showed how moral disengagement in peer bullying was related to different types of motivation to take the victim’s side that mediated the association between moral disengagement and various roles.


  • Gérez les cookies
Suivez-nous
  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube
  • Linkedin
  • Scoop it
  • Bluesky